Integracyjnie z Kasprowiczem

Zgodnie z kasprowiczowską tradycją, klasa Ic (matematyczno-geograficzno-informatyczna) wyruszyła na swoją pierwszą wspólną wycieczkę. Za główny cel obraliśmy miejsce narodzin naszego Patrona – Szymborze oraz Inowrocław, gdzie Jan Kasprowicz spędził swoje lata młodzieńcze. Przebywając w jego domu rodzinnym i słuchając opowieści Pani Przewodnik przenieśliśmy się do pierwszych lat życia Poety i doświadczeń, które wybrzmiewały w całej jego twórczości.

Po podróży śladami naszego Patrona udaliśmy się do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji oraz ruin Zamku Diabła Weneckiego na Pałukach, a następnie do Biskupina. Upalne popołudnie i bardzo ciepły wieczór sprzyjały integracji. Wspólna zabawa trwała do późnych godzin nocnych.

Nazajutrz zwiedziliśmy Muzeum Archeologiczne w Biskupinie. Po rejsie po jeziorze biskupińskim (statkiem o wdzięcznej nazwie „Diabeł wenecki”) powróciliśmy do Kutna zmęczeni, ale zintegrowani i bardzo zadowoleni.

Wyjazd klasy Ic zapoczątkował cykl spotkań z naszym Patronem w Muzeum im. Jana Kasprowicza w Inowrocławiu w jubileuszowym roku 70-lecia II Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Kasprowicza w Kutnie.