Wycieczka klasy I D w Kotlinę Kłodzką

W poniedziałek 13 czerwca o godzinie 6:30 wyruszyliśmy w drogę w kierunku Kudowy Zdroju, skąd mieliśmy bazę wypadową podczas 3-dniowej wycieczki w Kotlinę Kłodzką.

Po kilku godzinach podróży dotarliśmy do Złotego Stoku, gdzie zwiedzaliśmy zabytkową Kopalnię Złota. Wędrując podziemnymi korytarzami mogliśmy wysłuchać historii tego miejsca i zobaczyć przepiękny podziemny wodospad. Po wizycie w kopalni udaliśmy się w dalszą podróż do Kłodzka, gdzie na początek przeszliśmy ok. 600 metrową, podziemną trasą turystyczną im. Tysiąclecia Państwa Polskiego, ciągnącą się pod kłodzką starówką. Labirynt kłodzkich podziemnych tuneli, chodników i korytarzy uchylił przed nami rąbka kłodzkich tajemnic. Później jeszcze rzut okiem na Twierdzę Kłodzką, ratusz na rynku i spacer na most gotycki na Młynówce. Pierwszy dzień zakończyliśmy spędzając wspólnie wieczór przy ognisku.

Następnego dnia zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę do Czermnej, gdzie obejrzeliśmy Kaplicę Czaszek. Miejsce to zrobiło na nas ogromne wrażenie. Później krótki przejazd do Karłowa, skąd czekała  nas wspinaczka na najwyższy, liczący 919 m wysokości szczyt w Górach Stołowych, który zwie się Szczeliniec Wielki. Aby tam dotrzeć musieliśmy najpierw pokonać składający się z 665 schodów kręty szlak prowadzący do schroniska, skąd dopiero ruszyliśmy labiryntem skalnym Szczelińca. Wędrując nim mogliśmy cieszyć oczy licznymi formacjami skalnymi, które niekiedy wyglądem przypominają zwierzęta lub ludzi. Widoki naprawdę robiły wrażenie. Popołudnie spędziliśmy zwiedzając  Kudowę Zdrój, spacerując ścieżkami Parku Zdrojowego słuchaliśmy historii miasta. Na koniec wędrówki po Kudowie wspięliśmy się jeszcze do altanki miłości na Wzgórze Parkowe, skąd podziwialiśmy piękną panoramę miasta. Piesza wędrówka do miejsca zakwaterowania kończyła drugi dzień zmagań.

Trzeci dzień po śniadaniu i wykwaterowaniu rozpoczęliśmy od pobytu w Świdnicy, gdzie obejrzeliśmy zabytek z listy światowego dziedzictwa UNESCO, pomnik historii, największą  drewnianą barokową świątynię w Europie- Kościół Pokoju pw. Trójcy Świętej. To ciekawa historia powstania oraz niezapomniane wrażenia podczas zwiedzania. Całość wycieczki dopełnił spacer po najpiękniejszej części Wrocławia- Starym Rynku, który był na pewno niezapomnianym doświadczeniem.

Podziękowania za wycieczkę należą się naszym cudownym opiekunkom za organizację, wsparcie, opiekę i rozbudzenie w nas pasji podróżniczych.

Notatkę przygotowały Kinga i Gabrysia z Klasy I D.