IIIc nad pięknym Dunajcem

Przepiękne widoki, wspaniała pogoda, długie wędrówki górskimi szlakami, uśmiech na twarzach mimo fizycznego zmęczenia. W takiej atmosferze upłynęły klasie IIIc cztery dni od 7 do 10 września 2021 roku. Na trasie wycieczki w Pieniny znalazł się Kraków z jego niezwykłym dorobkiem architektonicznym, niesamowitą historią, a także przytulnymi kawiarenkami.

W drugim dniu wycieczki pokonaliśmy forsowny, ale jakże urokliwy szlak, który po chwilach odpoczynku na zielonych pastwiskach doprowadził nas na Wysoką, najwyższy szczyt Pienin zaliczany do Korony Gór Polski.  Kolejny dzień przyniósł nocną wyprawę na Sokolicę. Wyruszyliśmy o 4 rano, by zobaczyć niezwykłe zjawisko wschodu słońca w górach. Trud podejścia na Sokolicę szybko złagodziły niesamowite widoki powoli budzącego się słońca i opadającej mgły nad Dunajcem. W tym dniu odwiedziliśmy także zamek w Czorsztynie oraz w Niedzicy.

Od pierwszych chwil pobytu w Pieninach ciepło towarzyszył nam Dunajec. Przywitał nas wieczorem pierwszego dnia i, mimo że byliśmy zmęczeni po podróży, zwabił nas tajemniczym szumem na spacer. Na Sokolicy objawił się nam cały spowity we mgle. Towarzyszył nam też ostatniego wieczoru, kiedy znad niego zerkaliśmy ciekawie na drugi brzeg z Czerwonym Klasztorem i parkiem po słowackiej stronie. W dniu odjazdu zdobyliśmy jeszcze Trzy Korony i, choć na samym szczycie rój małych muszek utrudniał podziwianie panoramy, to piękne widoki zostały pod powiekami. Nieśpiesznie zeszliśmy z jednego z najciekawszych pienińskich szlaków i ruszyliśmy w drogę powrotną do Kutna.