Berlin podbity!

Uczniowie naszej szkoły mieli okazję zwiedzić stolicę Niemiec oraz Poczdam. Wycieczka odbyła się w dniach 23-25 października.

Pierwszego dnia po długiej podróży zwiedziliśmy zabytkową część Poczdamu. Spacerowaliśmy po zespole pałacowo-parkowym Sanssouci, następnie naszym oczom ukazała się Brama Brandenburska. Po krótkiej chwili odpoczynku, przejechaliśmy do pałacu Cecilienhof, gdzie odbyła się konferencja poczdamska. Zobaczyliśmy miejsce obrad Wielkiej Trójki, które wywarło na nas ogromne wrażenie i szczególnie zapadło w pamięci. Po wyczerpującym dniu udaliśmy się do pensjonatu Leśniczówka w Drzecinie.

Następnego dnia zwiedzaliśmy Berlin Wschodni. Plac Aleksandra, Aleja Unter den Linden oraz Brama Branderburska były pierwszymi miejsami które zobaczyliśmy. Odwiedziliśmy również Muzeum Pergamońskie. Mieliśmy chwilę wolnego czasu na Placu Poczdamskim. Największe wrażenie wywarł na nas Pomnik Pomordowanych Żydów Europy, gdzie mieliśmy okazję błądzić między betonowymi blokami, czując towarzyszące temu niepokój oraz zagubienie. Był to najciekawszy dzień wycieczki.

Ostatniego dnia udaliśmy się do Berlina Zachodniego, zobaczyliśmy między innymi Kolumnę Zwycięstwa. Przeszliśmy się wzdłuż fragmentu Muru Berlińskiego. Głównym punktem piątkowego dnia było przybycie do Parlamentu Niemieckiego. Udaliśmy się na kopułę widokową która pokazywała panoramę Berlina, jednocześnie pełniąc funkcję kontrolną nad obradującymi posłami. Pierwsze pociągi, komputery, samoloty i statki widzieliśmy w Muzeum Techniki.

Wróciliśmy wypoczęci, pełni wiedzy oraz usatysfakcjonowani. Opiekunami wycieczki byli p. Danuta Kubiak, p. Urszula Matusiak, p. Edyta Rybczyńska oraz p. Kamil Kobus.